Menu Sluiten

ADHD of ADD

Wat is ADHD of ADD?

Kinderen met ADHD hebben vaker en sterker dan de meeste andere kinderen problemen met:

Aandacht en concentratie: zij vinden het moeilijk om hun aandacht blijvend op een taak te richten en zich niet door allerlei prikkels uit de omgeving te laten afleiden
Hyperactiviteit: ze zijn, vooral op jongere leeftijd, voortdurend in beweging. Ze zijn vaak snel opgewonden en gefrustreerd. Vaak voelen zij een grote onrust van binnen. Stil zitten en rustig zijn kost veel energie.
Impulsiviteit: zij doen voordat ze denken. Ze houden zich niet (ook niet onbewust) bezig met de gevolgen van hun gedrag; de ‘remfunctie’ ontbreekt.
Regelfuncties:ze vinden het moeilijk te plannen, en om hun emoties, motivatie en alertheid te reguleren en hun ervaringen te laten meespelen bij beslissingen en verwachtingen over de toekomst. Ze reageren daardoor ook anders op beloning en straf.

Bij kinderen die niet hyperactief zijn wordt vaak gesproken van ADD

Wat is de oorzaak van ADHD of ADD?

 slurry pumps  |
slurry pumps  |
Water Pump  |
Slurry Pump  |
Mining Slurry Pump  |
Mineral Processing Mining Centrifugal Slurry Pump  |
Slurry Pumps  |
submersible slurry pump  |
Blender Frac Pump  |
Slag Slurry Pump  |
Vertical Slurry Pump  |
Chemical Pump  |
All Pumps
Submersible Slurry Pump  |
End Suction Water Pump  |
Multistage Water Pump  |
Mixed Flow Water Pump  |
Vertical Multistage Pump  |
Slurry Pump Spare Parts  |
Submersible Slurry Pump  |
Vertical Slurry Pump  |
Horizontal Slurry Pump  |
Chemical Pump  |
Submersible Sewage Pump  |
Self Priming Pump  |
slurry pumps  |
Slurry Pump  |
slurry pumps  |
Slurry Pump  |
Mining Slurry Pump  |
Slurry Pump  |
Slurry Pumps  |
new submersible pump=  |
New submersible pump  |
Submersible Pumps for drainage  |
Submersible pump  |
Slurry Pumps  |
New submersible pump  |
New submersible pump  |

Uit hersenonderzoek is gebleken dat er verschillen zijn tussen de hersenen van kinderen met en zonder AD(H)D. Bij  dit onderzoek is gebleken dat er zowel neuroanatomische (vormverschillen van bepaalde gebieden in de hersenen) als neurochemische(verschillen bij het doorgeven van signalen in de hersenen) verschillen zijn.

  • Neuroanatomie:

Kleinere hersengebieden. Het zou gaan om de prefrontale hersengebieden (de voorste delen van de hersenen); de hersenbalk die de verbinding vormt tussen de linker- en de rechterhersenhelft, de kleine hersenen en verschillende hersenkernen. Een aantal gebieden in de rechterhersenhelft bleek bij kinderen met AD(H)D gemiddeld kleiner te zijn dan bij kinderen zonder AD(H)D.

  • Neurochemie:

De hersenen zetten ons aan tot uitvoering van gedrag. Een proces van zenuwcellen (neuronen) die informatie (boodschappen) vanuit onze zintuigen (ogen, oren, neus, tastzin) opnemen en verder in de hersenen verwerken (visuele verwerking, auditieve verwerking etc.).

  • Neurotransmitters

Boodschappen worden in de zenuwcel via elektrische prikkels doorgegeven. Zenuwcellen sluiten onderling niet vast op elkaar aan. Tussen twee zenuwcellen ligt een open gebied (een spleet). In dit gebied worden de boodschappen van het uiteinde van de ene cel via chemische stoffen doorgegeven naar het uiteinde van de andere cel. Deze chemische stoffen noemen we neurotransmitters (dopamine, serotonine). In de zenuwcel wordt de chemische reactie weer omgezet in een elektrische prikkel.

  • Verstoring

Er zijn twee neurotransmittersystemen: het dopamine-systeem en noradrenaline-systeem. Verstoringen in deze systemen worden als basissymptomen van AD(H)D beschouwd. Medicijnen voor AD(H)D beïnvloeden deze systemen (Ritalin, Concerta, Straterra)). Ook blijkt het serotoninesysteem (een ander neurotransmittersysteem) een rol te spelen bij AD(H)D.

  • Erfelijkheid en invloed van de omgeving:

AD(H)D komt in sommige families vaker voor dan in andere families. Kinderen met een ouder met AD(H)D hebben een groter kans om AD(H)D te krijgen.

Wat kan HealthInside voor je doen?

Optimaal resultaat zonder bijwerkingen van medicijnen!!!!

HealthInside kan de neurotransmitters op een snelle adequate manier in balans brengen en behouden.

Als je komt gaan we eerst kletsen welke problemen je hebt. Zie  en hoor je alles in de klas. Vind je het moeilijk om op te letten als juf of meester wat uitlegt. Vind je stil zitten stom? We gaan samen op zoek naar oplossingen voor deze situaties. Ik leer je voelen wat je lichaam jou vertelt. Dit doe ik door licht op je arm te duwen zodat we direct met je lijf “praten”. Door hier na te luisteren krijg ik antwoord op je vragen. Deze antwoorden leg ik je uit en pas ik toe. Je zal merken dat je rustiger wordt en beter kan opletten in de klas.

De behandeling voorziet allereerst in het in kaart brengen van  een eventuele disbalans van stoffen(neurotransmitters) die van invloed zijn voor een optimale verbinding tussen de verschillende hersenhelften en hersenonderdelen. Deze worden in balans gebracht zodat de onderlinge schakels optimaal kunnen functioneren waardoor je na enkele weken al resultaat ziet. Er komt geen medicijn aan te pas.

Snel naar boven